22 Haziran 2009 Pazartesi

içler dışlar meselesi yine

1)ben oluşun gereği sınır çizmektir,
2)ben ile ben olmayan arasındaki sınır bana beni ve ben olmayanı bildirendir, bilmek de sınırlarla mümkün.

cennetten ayrılış, O'ndan ayrı oluş da bence hep bilmek için, derya dışında deryayı bilmek için.


yani sınırları kabul ediyor ve seviyorum. sınırların varlığıyla barışığım.

barışık olmadığım içerdekinin dışardakine üstünlüğü ile ilgili algı.

kohut, benliğin gelişimi için sağlıklı bir narsisizmin gerekli olduğunu söylüyor.
yani kendini sevmek gerekiyor, eyvallah. insan aklının izlediği yollardan biri de mukayese. mukayese ederek tanıyor bazenleri. kendini de sevmek isteyince insanoğlu bak diyor onlar şöyle böyle ama ben şöyle şöyleyim.

sınır koydun aferim, kendini sevdin bravo, kendini ve başkasını ayrı ayrı bilebildin helal.

fekat içersini dışarsından kıymetli yapan ne?

tüm bu yazı aslında içler dışlar meselesinden evvel, elitizmle ilgili düşüncelerden neşet etti. elitizmin paylaşılan bir narsisizm olduğunu düşünüyorum naçizane. biz olanın kendini sevmek için ve daha çok biz olabilmek, o bizi koruyabilmek (?)için biz olmayandan üstün olduğuna inanması eğilimine ben elitizm diyorum. başkalarının tanımlarını okuyup buraya özetlemeye üşendim şimdi.

bunlar da karşılaştığım bazı elitizm türleri: entelektüel elitizm (çok popüler bişiy), tüketim elitizmi, beslenme elitizmi ( komik ama var böylesi), değerler elitizmi, zahidane elitizm, rindane elitizm, antielitist elitizm :)

7 yorum:

ayşe dedi ki...

içerisini dışarıdan kıymetli yapan ne?
bence evet içerisi kıymetli. çünkü idrak içeride, ben olma duygusu içeride. dışarısı içerisi olmadan anlaşılamıyor.
biri diğeri olmadan anlaşılamıyor o da doğru tabiy

Aslıhan H. Ergün dedi ki...

demek istediğim şu idi aslında,
dışarsının daha değersiz mi olması lazım benin değerli olduğunu idraki için? yani bu değerlilik ölçüye gelir bir şey midir?

Adsız dedi ki...

:)ben onu elti.zm diye okudum nedense. senin uydurdugun bir sey. hatta beslenme eltizmi okuyunca gozumun onunden bir yer sofrasina comelmis ben senden daha guzel manti aciyorum diyen iki kadin bile gecti.yok o eltizm olsun
ayse muserref

Aslıhan H. Ergün dedi ki...

eltizm de yakıştı ayşe :)

Adsız dedi ki...

:)

denemeci paşa dedi ki...

Bir elite dahil olmuş adamın da sınırlarını elitizm sınırlarına çekmesi ilginç. Dışarısı dediği yer kendi dışı değil de elit grubunun dışı oluyor. Ama tek boyut için. Başka konularda da elitlerine tepeden bakıyordur.

Ne anlamsız oldu dimi bunu söylemek, hiç vurucu bi tespit olmadı. Ben seninkini sevdim aslında onu diyecektim.

Aslıhan H. Ergün dedi ki...

çünkü denemecicim paşacım biz olmak güçlü hissettiriyor, sınırları genişleyince kendi de büyüyor. ve dediğin gibi sonrasında başka sınıflandırmalarda kendi elitine de yukardan bakabiliyor.
vurucu olmuş bence :)