20 Mayıs 2008 Salı

bana tehanu diyebilirsiniz..

ben aslı,
ejderhaları severim ve hayatı ve de isimleri...
ismim yanarak can veren bir aşığın hikayesinden
bundan mıdır bilmem,
en korktuğum şey yanmak ta küçüklükten..
bir ismim daha var,
az bilinen,
yerdeniz serisini okumuştum vaktiylen
orda herkesin bir bilinen ismi vardı
bir de bilinmeyen
söylediğinde ismini birine
sırrını bilirdi
ve sana tesir edebilirdi.
ben aslı, ölüm ve hayat hakkında düşünmeyi severim
bir şey canlı mıdır değil midir merak ederim
ve de canlı olan şeyleri severim..
burda okuyacağınız iki üç şeyden biri biyofiliyadır
ben aslı, iyiyim hoşum da biraz kendimi tekrar ederim
o kadar kusur kadı kızında da, keşiş kızında da...
yerdeniz serisi diyordum,
öykülerden birinde therru var,
bir yangına kurban gidiyor
yüzünde bir yanık izi therru'nun,
ona hayatı söylüyor...
therru yanmak demekmiş,
biraz benim çok bilinen ismimi andırıyor
yani biraz zorlayınca
asıl adı ise tehanu,
hayat veren anlamına geliyor
benim az bilinen ismimle aynı anlamda..
ve bu therru aslında biir ejderha..
ben çok severim ejderhaları,
tüm isimlerini.

Hiç yorum yok: